Den Danske Hundeforening
Dette er min svendeprøve case, som handlede om at gøre hundeejere opmærksomme på overvægt hos hunde.
Logo Design
I det gamle logo skete der for meget, derfor var min hensigt at opdatere det gamle logo og give det et mere moderne udseende. Samtidig ønskede jeg at inkludere en eller flere hunde i logoet for at vise der er plads til alle uanset race af hund, så jeg arbejdede på at inkorporere dette.


Fonte & farver
Farverne der bruges i logoet er også de farver der går igen gennem hele identiteten. Derudover bruges der altid fonten Visby i overskrifterne og Open Sans i brødteksterne
Den lyserøde farve – er brugt i logoet for at symbolisere danmark, den er ikke rød da jeg ville have det var lidt mere moderne i farverne.
Den blå farve – er brugt da det er en forening der acceptere alle og der skal være tillid til hinanden.
Abribus plakat
Jeg har på abribus plakaten holdt den røde tråd ift fonte og farver. Alt skulle være nemt at læse og være sat stilrent sammen.
Hvorfor en abribus plakat? Hensigten med plakaten var, at den skulle få folk til at reflektere over problemet, uden at skabe skyldfølelse. På plakaten vises en overvægtig hund, der drømmer om at være glad og fuld af energi.


Facebook annoncer
I denne situation er det hensigtsmæssigt at bruge en Facebook-annonce, da målgruppen i denne problemstilling primært er personer over 40 år, og dette segment ofte benytter Facebook. Cirkulær kommunikation er også en passende tilgang, da målgruppen har en tendens til at engagere sig ved at kommentere og ønsker at føle sig hørt.
Derfor er målet med annoncen at brugere skal få lyst til at kommentere på, hvad de gør for at hjælpe deres hund.
Samarbejdspartnere
I denne kampagne har jeg indledt et samarbejde med Dyrenes Beskyttelse, da de er kendt i Danmark for deres engagement i dyrevelfærd. Så for at opnå stor tillid fra befolkningen har jeg valgt at samarbejde med dem.
